Heb je een eigen startup en ben je bezig met het maken van je eigen website of social media om jezelf als bedrijf te laten zien? Je hebt maar één kans voor een eerste indruk en die wil je natuurlijk goed maken. In dit artikel lees je handige tips voor startups.
1. Zorg voor een website
Websites zijn belangrijk voor startups. Ze geven een eerste indruk van je bedrijf en laten zien welke producten of diensten je aanbiedt. Maak je website zo overzichtelijk mogelijk, met duidelijke informatie over je bedrijf en de producten of diensten die je aanbiedt. Zorg ook voor goede afbeeldingen van je producten of diensten en een duidelijke contactpagina.
2. Kies voor bedrijfsfotografie
Goede foto’s geven een goede indruk van je bedrijf en deze kun je plaatsen op de verschillende kanalen die je gebruikt. Schakel een professionele fotograaf in om mooie foto’s te maken van je bedrijf, producten en werknemers. Dit zijn kwalitatief goede foto’s. Door een goede fotograaf in te huren belicht je jouw bedrijf en werknemers van de juist kant. Het is belangrijk dat je in de foto’s de juiste sfeer aan de buitenwereld laat zien die goed bij het bedrijf past. Dit is belangrijk voor je branding.
Je hebt de keuze uit verschillende soorten bedrijfsfotografie:
- Sfeer fotografie: de manier waarop jij je als bedrijf presenteert wordt met sfeer fotografie vastgelegd.
- Portret fotografie: het fotograferen van jezelf en jouw werknemers geeft de buitenwereld inzicht in jouw bedrijf. Wie werkt er? Wat voor mensen zijn dit?
- Product fotografie: als je producten verkoopt, wil je deze natuurlijk onder de aandacht brengen op jouw website of andere kanalen.
- Event fotografie: tijdens een evenement worden er foto’s gemaakt. Hierbij richt de fotograaf zich met name op het publiek, jouw werknemers dus.
Een andere leuke optie naast bedrijfsfotografie is het laten maken van een bedrijfsvideo. Door een hoogwaardige bedrijfsvideo te laten maken zien jouw kanalen er aantrekkelijker uit voor je klanten. Met behulp van moderne apparatuur en software krijg je een prachtige bedrijfsvideo.
3. Maak gebruik van online marketing
Online marketing helpt jouw bedrijf hoger in Google komen. Je wilt je bedrijf en producten of diensten zo goed mogelijk onder de aandacht brengen bij potentiële klanten. Er zijn verschillende manieren om online marketing in te zetten, zoals: social media, zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine advertenties (SEA).
Heb je hier weinig kennis over? Overweeg dan om een bureau in de armen te sluiten die deze taken van je over neemt. Wanneer je hier nog geen budget voor hebt, kun je dit zelf doen door meer kennis op te doen door bijvoorbeeld cursussen over online marketing te volgen.
4. Bouw een goede relatie op met je klanten
Een goede relatie met je klanten is belangrijk. Je wilt hen graag tevreden houden en ze zo vaak mogelijk terug laten komen. Daarnaast is het ook belangrijk om nieuwe klanten binnen te halen. Hoe doe je dit? Door een goede relatie met je bestaande klanten op te bouwen en door hen actief betrokken te houden. Dit kan namelijk mond-tot-mond reclame opleveren. Bovendien wil je natuurlijk dat jouw klanten een goede review achterlaten op je website.
5 Vergeet je personeel niet
Het werken bij een startup is voor werknemers een uitdaging. Het bedrijf maakt een groeifase mee, waarin iedereen een stapje extra zet. Vergeet niet dat je werknemers jou en jouw bedrijf helpen. Het is belangrijk hen regelmatig wat waardering te laten zien. Ga bijvoorbeeld eens in de zoveel tijd wat leuks doen met het team buiten werktijd. Dit bevordert de sfeer en de betrokkenheid van je personeel.
Als startup ben je continu bezig met het helpen groeien van jouw bedrijf. Zorg voor een goed werkende website met kwalitatief goede foto’s en behaal hogere posities in Google door online marketing. Vergeet tijdens deze reis niet je personeel en de relatie met je klanten.